loading...
بسیج
بسیجی بازدید : 187 شنبه 12 آذر 1390 نظرات (0)

قواى مسلح از ارتش و سپاه و ژاندارمرى و شهربانى تا كمیته‏ها و بسیج و عشائر ویژگى خاص دارند اینان كه بازوان قوى و قدرتمند جمهورى اسلامى‏مى‏باشند و نگهبان سرحدات و راهها و شهرها و روستاها و بالاخره نگهداران‏امنیت و آرامش‏بخشان به ملت مى‏باشند، مى‏بایست مورد توجه خاص ملت و دولت ومجلس باشند و لازم است توجه داشته باشند كه در دنیا آنچه كه موردبهره‏بردارى براى قدرتهاى بزرگ و سیاستهاى مخرب بیشتر از هر چیز و هرگروهى است، قواى مسلح است.

قواى مسلح است كه با بازیهاى سیاسى، كودتاها وتغییر حكومتها و رژیمها به دست آنان واقع مى‏شود و سودجویان دغل بعض سران‏آنان را مى‏خرند و با دست آنان و توطئه‏هاى فرماندهان بازى‏خورده كشورها رابه دست مى‏گیرند و ملتهاى مظلوم را تحت‏سلطه قرار داده و استقلال و آزادى رااز كشورها سلب مى‏كنند و اگر فرماندهان پاكدامن متصدى امر باشند هرگز براى‏دشمنان كشورها امكان كودتا یا اشغال یك كشور پیش نمى‏آید و یا اگر احیاناپیش آید به دست فرماندهان متعهد شكسته و ناكام خواهد ماند. و در ایران نیز كه این معجزه عصر به دست ملت انجام گرفت، قواى مسلح متعهدو فرماندهان پاك و میهن‏دوست‏سهم به سزائى داشتند و امروز كه جنگ لعنتى وتحمیلى صدام تكریتى به امر و كمك آمریكا و سایر قدرتها پس از نزدیك به دوسال با شكست‏سیاسى و نظامى ارتش متجاوز بعث و پشتیبانان قدرتمند ووابستگان به آنان روبرو است باز قواى مسلح نظامى و انتظامى و سپاهى ومردمى با پشتیبانى بى‏دریغ ملت در جبهه‏ها و پشت جبهه‏ها این افتخار بزرگ راآفریدند و ایران را سرافراز نمودند و نیز شرارتها و توطئه‏هاى داخلى را كه‏به دست عروسكهاى وابسته به غرب و شرق براى براندازى جمهورى اسلامى بسیج‏شده‏بودند با دست تواناى جوانان كمیته‏ها و پاسداران بسیج و شهربانى و با كمك‏ملت غیرتمند درهم شكسته شد. و همین جوانان فداكار عزیزند كه شبها بیدارندتا خانواده‏ها با آرامش استراحت كنند. خدایشان یار و مددكار باد. پس وصیت برادرانه من در این قدمهاى آخرین عمر بر قواى مسلح به طور عموم‏آن است كه اى عزیزان كه به اسلام عشق مى‏ورزید و با عشق لقاءالله به فداكارى‏در جبهه‏ها و در سطح كشور به كار ارزشمند خود ادامه مى‏دهید بیدار باشید وهشیار كه بازیگران سیاسى و سیاستمداران حرفه‏اى غرب و شرق‏زده و دستهاى‏مرموز جنایتكاران پشت‏پرده لبه تیز سلاح خیانت و جنایت كارشان از هر سو وبیشتر از هر گروه متوجه به شما عزیزان است و مى‏خواهند از شما عزیزان كه‏با جان‏فشانى خود انقلاب را پیروز نمودید و اسلام را زنده كردید بهره‏گیرى‏كرده و جمهورى اسلامى را براندازند و شما را با اسم اسلام و خدمت به میهن وملت از اسلام و ملت جدا كرده به دامن یكى از دو قطب جهانخوار بیندازند وبر زحمات و فداكاریهاى شما با حیله‏هاى سیاسى و ظاهرهاى به صورت اسلامى وملى خط بطلان بكشند. وصیت اكید من به قواى مسلح آن است كه همانطور كه از مقررات نظام، عدم‏دخول نظامى در احزاب و گروهها و جبهه‏ها است به آن عمل نمایند و قواى مسلح‏مطلقا چه نظامى و انتظامى و پاسدار و بسیج و غیر اینها در هیچ حزب وگروهى وارد نشده و خود را از بازیهاى سیاسى دور نگهدارند. در این صورت‏مى‏توانند قدرت نظامى خود را حفظ و از اختلافات درون‏گروهى مصون باشند و برفرماندهان لازم است كه افراد تحت فرمان خود را از ورود در احزاب منع‏نمایند و چون انقلاب از همه ملت و حفظ آن بر همگان است، دولت و ملت وشوراى دفاع و مجلس شوراى اسلامى وظیفه شرعى و میهنى آنان است كه اگر قواى‏مسلح چه فرماندهان و طبقات بالا و چه طبقات بعد بر خلاف مصالح اسلام و كشوربخواهند عملى انجام دهند یا در احزاب وارد شوند كه بى‏اشكال به تباهى‏كشیده مى‏شوند و یا در بازیهاى سیاسى وارد شوند، از قدم اول با آن مخالفت‏كنند و بر رهبر و شوراى رهبرى است كه با قاطعیت از این امر جلوگیرى نمایدتا كشور از آسیب در امان باشد و من به همه نیروهاى مسلح در این پایان‏زندگى خاكى وصیت مشفقانه مى‏كنم كه از اسلام كه یگانه مكتب استقلال وآزادیخواهى است و خداوند متعال همه را با نور هدایت آن به مقام والاى‏انسانى دعوت مى‏كند چنانچه امروز وفا دارید در وفادارى استقامت كنید كه شمارا و كشور و ملت‏شما را از ننگ وابستگیها و پیوستگیها به قدرتهایى كه‏شما را جز براى بردگى خویش نمى‏خواهند و كشور و ملت عزیزتان را عقب‏مانده‏و بازار مصرف و زیر بار ننگین ستم‏پذیرى نگه مى‏دارند نجات مى‏دهد و زندگى‏انسانى شرافتمندانه را ولو با مشكلات بر زندگانى ننگین بردگى اجانب ولو بارفاه حیوانى ترجیح دهید و بدانید مادام كه در احتیاجات صنایع پیشرفته،دست‏خود را پیش دیگران دراز كنید و به دریوزگى عمر را بگذرانید قدرت‏ابتكار و پیشرفت در اختراعات در شما شكوفا نخواهد شد. و به خوبى و عینت‏دیدید كه در این مدت كوتاه پس از تحریم اقتصادى همانها كه از ساختن هرچیز خود را عاجز مى‏دیدند و از راه انداختن كارخانه‏ها آنان را مایوس‏مى‏نمودند افكار خود را به كار بستند و بسیارى از احتیاجات ارتش و كارخانه‏هارا خود رفع نمودند. و این جنگ و تحریم اقتصادى و اخراج كارشناسان خارجى،تحفه‏اى الهى بود كه ما از آن غافل بودیم. اكنون اگر دولت و ارتش كالاهاى‏جهانخواران را خود تحریم كنند و به كوشش و سعى در راه ابتكار بیفزایندامید است كه كشور خودكفا شود و از دریوزگى از دشمن نجات یابد. و هم در اینجا باید بیفزایم كه احتیاج ما پس از این همه عقب‏ماندگى‏مصنوعى به صنعتهاى بزرگ خارجى حقیقتى است انكارناپذیر، و این به آن معنى‏نیست كه ما باید در علوم پیشرفته به یكى از دو قطب وابسته شویم. دولت وارتش باید كوشش كنند كه دانشجویان متعهد را در كشورهایى كه صنایع بزرگ‏پیشرفته را دارند و استعمار و استثمارگر نیستند بفرستند و از فرستادن به‏آمریكا و شوروى و كشورهاى دیگر كه در مسیر این دو قطب هستند احتراز كنند،مگر ان‏شاءالله روزى برسد كه این دو قدرت به اشتباه خود پى برند و در مسیرانسانیت و انسان‏دوستى و احترام به حقوق دیگران واقع شوند، یا ان‏شاءالله‏مستضعفان جهان و ملتهاى بیدار و مسلمانان متعهد آنان را به جاى خودنشانند.به امید چنین روزی.

بسیجی بازدید : 229 چهارشنبه 09 آذر 1390 نظرات (0)

تشكيل بسيج مستضعفين، ارتش بيست ميليوني به فرمان امام خميني(رحمت الله علیه) هوشياري و درايت بي نظير حضرت امام خميني(رحمت الله علیه) از جمله اساسي ترين عوامل در جهت خنثي سازي توطئه ها به حساب مي آيد که به برکت اين دورانديشي و هدايت انقلاب در مسير اصلي خود، زمينه انقلاب دوم فراهم آمد و با سقوط لانه جاسوسي امريکا در تهران و برملاشدن ماهيت سلطه جو و تجاوزکارانه امريکا، شيطان بزرگ با ضربه اي سخت و جبران ناپذير روبرو شد.
اسناد بدست آمده از لانه جاسوسي و اظهارات صريح حکام امريکايي مردم و رهبران کشور و بويژه حضرت امام را با اين حقيقت آشکار مواجه ساخت که احتمال مداخله نظامي امريکا و هجوم وي به جمهوري اسلامي، امري بعيد و غيرممکن نبوده و با توجه به سوابق اين کشور در جهان لزوم آمادگي مردم جهت مقابله و رويارويي را در کوتاهترين زمان ممکن آشکار مي ساخت.
بر اين اساس امام امت در پنجم آذرماه سال 58، يعني در مدتي کمتر از يک ماه بعد از انقلاب دوم، فرمان تاريخي تشکيل بسيج را صادر فرمودند:
يک مملکت بعد از چند سالي که بيست ميليون جوان دارد بايد بيست ميليون تفنگدار داشته باشد و بيست ميليون ارتش داشته باشد و يک چنين مملکتي آسيب پذير نيست و مردم دلسوخته و مسلمان پاکباخته که دل در گرو عشق به انقلاب و هدفهاي والاي آن داشتند، با آمادگي و قصد و اراده خلل ناپذير جهت پاسداري از دستاوردهاي انقلاب گروههاي مقاومت مردمي را درپايگاههاي بسيج و در آن زمان در مساجد سراسر کشور تشکيل دادند.
اولين تجربه آنها به صورت عملي ياري رساندن به سپاه و کميته در قالب رويارويي با ضدانقلاب و خنثي سازي توطئه هاي آنها بود و از اين راه نقش موثري در خدمت به انقلاب و اهداف الهي آن هم نشان دادند.
با هجوم و تجاوز ارتش عراق به کشور اسلاميمان در شهريور 59 اين اعتقاد که يک سازماندهي جهت تشکيل بهتر نيروهاي مردمي بوجود آيد، قوت گرفت و از آن پس نيروهاي مردمي صاحبان اصلي انقلاب اسلامي جهت حضور گسترده در جبهه گروه گروه به بسيج ملحق گرديدند و عملياتهايي چون طريق القدس، حصر آبادان، فتح المبين، ثامن الائمه و الفجر 8 ، کربلاي 5 و .... از دستاوردهاي عظيم اين تشکل الهي بود.
اگر امروز توفيق اين را داشته ايم که کشور اسلاميمان و ملت سلحشور آن را از گزند نابکاران و نااهلان تاريخ حفظ کنيم به يمن حضور گسترده بسيج بوده و لاغير. چنان که رهبر فقيد انقلاب اسلامي حضرت امام(قدس سره الشریف) فرمودند:
رحمت و برکات خداوند بر بسيج مستضعفان که بحق پشتوانه انقلاب است.
آري رزمنده بسيجي، ضمن توان رزمي بسيار بالا در نبرد نامنظم، جنگجوي قابلي دردفاع منظم به حساب مي آيد تا حدي که سلاحهاي سنگيني چون توپ و تانکهاي پيش رفته را به حرکت در آورده و روبروي دشمن قرار داده. هدف از تشکيل واحد بسيج مستضعفين ايجاد توانايي هاي لازم در کليه افراد معتقد به قانون اساسي و اهداف انقلاب اسلامي به منظور دفاع از کشور، نظام جمهوري اسلامي و همچنين کمک به مردم به هنگام بروز بلايا و حوادث غيرمترقبه يا هماهنگي مراجع ذيربط مي باشد. بسيج جايگاهي ملکوتي است. مکاني براي درس چگونه زيستن انسانها، جايگاه عشق و صفا و صميمت و در يک کلام، شهيد جبهه ها و قهرمان يا مظلوم پشت جبهه هاست. بيش از يكسال از صدور فرمان امام خميني(رحمة الله عليه) مبني بر تشكيل بسيج نگذشته بود كه رژيم بعثي عراق در تحقق اهداف پليد نظام سلطه جهاني، هجوم همه جانبه خود را به ميهن اسلامي ما آغاز كرد.
انقلاب اسلامي در آن اوضاع بحراني ناشي از دگرگوني ها و تغيير و تحولات آن زمان، هيچ گونه، آمادگي لازم را براي مقابله با متجاوزان بعثي نداشت. ارتش جمهوري اسلامي ايران كه با حمايت امام خميني(رحمة الله عليه) توانسته بود جايگاه خود را پيدا نمايد، در حال خودسازي و تثبيت نظم و انظباط بود. سپاه پاسداران هم كه نهادي نوپا و براي حفظ امنيت شهرها به وجود آمده بود، فاقد هرگونه تجهيزات لازم و تجربه كافي براي مقابله با تجاوز خارجي بود.
از آن سو دشمن هم با ارتشي تا بن دندان مسلح و برخوردار از پشتيباني قدرتهاي استعمارگر، كشور را مورد هجوم قرار داد. در اين اثنا بود كه نقش بسيج به عنوان يك نيروي جوشيده از متن مردم انقلابي، در صحنه دفاع مقدس ظهور پيدا كرد. دشمن كه سوداي فتح سه روزه را در سر مي پروراند، در همان روزهاي نخستين با مردمي مواجه شد كه با دست خالي به دفاع از كيان مقدس نظام اسلامي خود برخاسته بودند و از ايثار خون خويش دريغ نمي كردند، جوانان سلحشوري كه به فرمان امام(رحمة الله عليه) در پايگاههاي مقاومت تحت نام 'بسيجي' گرد آمده بودند و با كوچكترين اشاره ايشان به جبهه هاي نبرد مي رفتند و تا آخرين قطره خون خويش ايستادگي و مقاومت مي كردند.
در طول هشت سال دفاع، بسيج آن چنان درخشيد كه دشمنان اعتراف كردند كه 'قدرتي در بسيج نهفته است كه مي تواند با يكايك ارتش هاي كلاسيك جهاني مقابله كند'. بسيج علاوه بر حضور در خط مقدم نبرد وظيفه جذب، آموزش و سازماندهي نيروهاي مردمي و اعزام آنها را به جبهه هاي نبرد برعهده داشت و در اين مدت توانست جميعت مؤمن و صاحب ارزشي را از امت حزب الله، در درون خود بپروراند و پايه ريزي ارتش مردمي را دنبال كند و سرانجام پس از هشت سال دفاع مقدس، بسيجيان مظلوم و سلحشور جبهه هاي توحيد به همراه امت شهيدپرور، از اين آزمايش الهي سربلند و پيروز بيرون آمدند.(حكاياتي از جبهه)
امام راحل اين چهره هاي مظلوم را به شايستگي تمام به تصوير كشيدند و فرمود:
شما آئينه مجسم مظلوميت ها و رشادت هاي اين ملت بزرگ، در صحنه نبرد و تاريخ مصور انقلابيد. شما فرزندان دفاع مقدس و پرچمداران عزت مسلمين و سپر حوادث اين كشوريد.

شركت خواهران در بسيج:
جهاد در مكتب اسلام از فروع دين و از واجباتي است كه استواري دين به آن بستگي دارد، زيرا اسباب سربلندي اعتلا و كمال و استقلال جامعه مسلمانان مي شود و آن را در برابر ديگر ملل و دشمن متجاوز آبرو و عزت مي بخشد. لذا به سبب آنكه دفاع در هر جامعه اسلامي حالت وجوب همگاني دارد، و چون مقدمه واجب نيز واجب مي گردد و بايد مسلمانان اعم از زن و مرد براي ايجاد زمينه آموزش و حفظ توانايي هاي دفاعي كه خود مقدمه است، كوشش نمايند.
به اين ترتيب بر زنان مسلمان نيز واجب است تا در جهات گوناگون، از جمله رزمي، نظامي براي مقابله با دشمن مهاجم به كشور اسلامي، آماده دفاع باشند.
بر همين مبنا آموزش نظامي خواهران نيز در بسيج آغاز شد و علاوه بر آن با فرموده هاي امام خميني(ره) در سالروز ولادت حضرت زهرا سلام الله عليها نكات مبهم آن نيز تبيين گرديد.
ايشان فرمودند:
'حضرت زهرا سلام الله عليها مجاهده و مخاطبه با حكومتهاي وقت داشت و آنها را محاكمه مي كرده اند، شما بايد از ايشان تبعيت كرده و به او اقتدا كنيد تا در روز زن وارد شويد و اگر بپذيريد، هم بايد در ميدان تحصيل و علم و هم در ميدان دفاع از اسلام مجاهده نماييد، كه دفاع از اسلام از مهماتي است كه بر هر مرد و زن و هر كوچك و بزرگي است. البته در آن محيطي كه شما تعليم نظام مي بينيد بايد محيط آزاد و صحيح و همه جهات عفاف محفوظ گردد.'
مركز بسيج خواهران مأموريت جذب، آموزش و سازماندهي بانوان كشور را بر عهده دارد و تاكنون توانسته است در امر آموزش خواهران در زمينه هاي نظامي امدادگري، عقيدتي، سياسي و سوادآموزي، خدمات و اقدامات مؤثري انجام دهد.
همچنين خواهران بسيجي در دوران دفاع مقدس در پشت جبهه ها نيز حضوري فعال داشتند و در تهيه و تدارك وسايل مورد نياز رزمندگان اسلام، زحمات فراواني را متحمل شدند.

بسیجی بازدید : 254 سه شنبه 01 آذر 1390 نظرات (0)

برخی از زمینه هایی را که بسیجیان می توانند در آن به صورت فعال وارد شده و از توان خود در دفاع از حریم

آزادي و استقلال و حکومت اسلامی بهره گیرند، می توان به شرح زیر عنوان کرد:

1. بسیجی و حضور در صحنه

بسیجیان با تعقیب خط صحیح انقلاب اسلامی، از طریق افزایش معلومات و سطح دانش و آگاهی هاي خود من

جمله بینش سیاسی، می توانند در صحنه هاي مختلف، حضور خود را اعلام دارند و خنثی گر توطئه دشمنان انقلاب

بوده و با شجاعت و فداکاري از آفات احتمالی انقلاب جلوگیري کنند. آنها از این طریق می توانند راه شهداي

جاوید را پاس دارند و از ارزش هاي والاي انقلاب اسلامی محافظت نمایند.

شناخت آفات انقلاب و زدودن آنها یکی از وظایف عمده بسیجیان است که همانند باغبانانی دلسوز، نهال نورسته

انقلاب را از وسوسه خناسان مصون نگه دارند. زیرا یک انقلاب ممکن است به آفات مختلفی که چهره ها و رنگ

هاي متفاوت دارند، دچار شده و به تدریج از محتواي اصلی خود خارج شود و سرانجام به انحراف یا شکست مبتلا

است که به صورت بسیار نامحسوس و خزنده، جامعه « ناشی از عوامل فطري، روانی و اجتماعی » ، گردد. این آفات

انقلابی را تحت تأثیر و نفوذ خود قرار داده و خسارات خود را با خالی کردن انقلاب از محتواي اصلی و درونی آن

«. وارد می آورند

برخی از این آفات عبارتند از:

- - 1 نفوذ اندیشه هاي بیگانه، 2- تجددگرایی افراطی، 3- ناتمام گذاشتن انقلاب، 4- نفوذ و رخنه فرصت طلبان، 5

بازگشت به سوي فرهنگ ها و ارزش هاي پست و طرد شده، 6- خستگی نیروهاي انقلابی و از دست دادن روحیه

انقلابی، 7- اختلاف و تفرقه، 8- پشت کردن از معنویات و روآوري به مادیات و زخارف دنیوي، 9- فسق و فساد

و ترك امر به معروف و نهی از منکر، 10 - نادیده گرفتن اوامر و فرامین رهبري انقلاب، و عوامل دیگر...

چنانچه نیروهاي انقلابی در مبارزه با مشکلات، فشارها، مخالفت ها و آفات انقلاب، موفق نشوند، خطر از دست

رفتن انقلاب وجود دارد. بسیجیان به دلیل این که از دلسوزان و دوستداران واقعی انقلاب اسلامی هستند، باید

بیشترین سهم را در رفع آفات انقلاب برعهده گیرند.

آنان با وحدت و اتحاد و ترغیب و تشویق آن در میان امت، پرهیز از اختلاف و تفرقه، انتشار امور معنوي و مبانی

مذهبی در جامعه به ویژه در میان جوانان، شناخت دقیق دشمنان و آگاهی از ترفندهاي گوناگون عناصر ضدانقلاب

(داخلی و خارجی) و جلوگیري از ضربه فرصت طلبان به انقلاب، می توانند در صیانت راه انقلاب و تداوم آن، گام

هاي مؤثري را بردارند. یقیناً این نیروهاي مخلص، کارآیی خود را در این زمینه با هوشیاري، ارتقاء آگاهی و بینش،

حضور مستمر و فعال در صحنه هاي انقلاب می توانند دوچندان کنند. زیرا اگر آنان عرصه را خالی کنند، ضمن این

که دشمن از این یأس و سرخوردگی شاد می شود، نیروهاي فرصت طلبان و نامحرمان با انقلاب، در جهت مسخ

ارزش هاي انقلاب و تهی نمودن آن از درون اقدام می کنند.

2. بسیجی و معنویت و اخلاق

حفظ معنویت انقلاب که از آرمان هاي مهم و اساسی آن است همراه با حفظ معارف و اخلاق اسلامی از ضروریات

اصلی است که بسیجیان مکلف به آن می باشند. تکیه بر معنویات به صورت عملی، آنچنان که دیگران در چهره

بسیجی روح عرفان و معنویت را مشاهده کنند و متخلق بودن به اخلاق اسلامی از اموري است که باید بسیجیان

خود را عامل بدان بدانند و این خصوصیات به طور عینی و عملی در وجود آنها متجلی باشد.

بسیجیان می بایست زبان گویاي انقلاب، اسوه و الگویی صادق، نمونه بارز و مجسم مؤمن اسلام باشند. انقلاب ما

یک انقلاب الهی، ارزشی و معنوي بود و از اهداف عمده آن، حاکمیت اخلاق و معارف اسلامی درجامعه است.

بسیجیان با ارزش گذاشتن به معنویات و عمل نمودن به دستورات دینی و دارا بودن اخلاق اسلامی، می توانند در

حفظ، تبلیغ و اشاعه فرهنگ و معارف اسلامی بکوشند و دیگران را به ارزش هاي اسلامی راغب سازند. آنها با

اهتمام دراجراي امر به معروف و نهی از منکر از راه زبان و عمل، به معارف دین که خود زیربنا و اساس انقلاب

اسلامی است ارج می نهند و در نتیجه، فضاي جامعه را سالم و سلامت حرکت انقلاب را تأمین می کنند.

بسیجیان می توانند پاسدار معروفات جامعه باشند و بازدارندگان منکرات. آنها می توانند با صبر و استقامت و

فداکاري خویش، با عرفان و شناخت و اخلاق نیکو، با بزرگ منشی و تعاون و همکاري با دیگران، نمونه اي از

انسان والاي اسلامی باشند که خود را متعهد به انجام رسالتی بزرگ می دانند.

آنان می توانند عملاً درسهاي مختلفی از عشق و ایثار، استقامت و معنویت و اخلاق و... را به جامعه بیاموزند و از

این نظر، اسوه اي عملی براي دیگران قرار گیرند. الگویی که ساخته انقلاب است و می تواند راه انقلاب را در زمینه

تحول بخشیدن به جان و نفوس انسانها تداوم بخشد.

بسیجیان می توانند اسوه هاي انقلاب، اسلام و مکتب باشند و در پرورش انسانها تأثیر عملی و مثبت داشته باشند.

می توانند در تقویت اراده دیگران و در برانگیختن حس اعتماد به نفس و اتکاء به خویشتن در دیگران مؤثر باشند و

در تربیت نسلی قوي، با اراده و مصمم، نقش بسزایی داشته باشند منوط به این که از نقش خود آگاه بوده و عملاً

زمینه چنین رسالت مهمی را فراهم سازند.

بسیجیان با خودسازي و تقویت اراده خویش، حضور در صحنه هاي مختلف، زدودن یأس و نومیدي و نهراسیدن از

مشکلات، می توانند افرادي مؤثر در خدمت جامعه و انقلاب باشند و این خود پیروزي بزرگی است، چنان که در

پیروزي این نیست که ما فقط طاغوت را از بین ببریم، پیروزي ...» : بدان اشاره شده است « ره » سخنان امام راحل

اصیل آن است که ما بتوانیم مبتدل بشویم به یک موجود انسانی، الهی، اسلامی که همه کارهایمان، همه عقایدمان،

«. همه اخلاقمان، همه اسلامی باشد

عمده معنویات یک مملکت است... من از خدا می خواهم که معنویات ما را » : و درباره اهمیت معنویات می فرماید

«. رشد بدهد

« لقد کان لکم فی رسول الله اسوه حسنه » . بنابراین، اسوه بودن بسیجیان منزلت کمی نیست. از شؤون انبیاء الهی است

هدف عمده اسلام با توجه به تمامی ابعاد، انسان » (احزاب/ 21 ). هدف تعالیم همه انبیاء، انسان سازي است. چنان که

«. سازي است

3. بسیجی و علم و دانش

پیشرفت و ترقی علمی- فناوري با توسعه و خودکفایی کشور، ارتباط تنگاتنگ دارد. هرچه کشوري از توان علمی

بالا و از صنعت و فناوري پیشرفته برخوردار باشد، با همت و پشتکار و نیروي ایمان مردم فعال آن، می تواند

مراحل توسعه و سازندگی را در زمان کوتاهتر طی کرده و نیازهاي خود را به دور از وابستگی به قدرتهاي

استعماري مرتفع سازد.

به مرحله حساسی از دوران انقلاب خود رسیده ایم، دوران سازندگی، دورانی که باید از ثمرات انقلابمان » اکنون که

بسیجیان در ، « مردم محروم و ستمدیده ایران بهره مند شوند، دورانی که باید شکوه نظام عدل اسلامی را لمس کنند

این زمینه می توانند بسیار مؤثر باشند. آنها با فرا گرفتن علوم و فنون روز، کسب آگاهیها و تجارب معمول، چه از

راه تحصیل در دانشگاه ها و مراکز علمی، چه به صورت تجربی و کار در صنایع و مراکز تولیدي، با ابتکارات،

اختراعات و نوآوري ها و با به کار گرفتن خلاقیت هاي ذهنی خود در عرصه سازندگی و توسعه کشور می توانند

در کنار دیگران نقش عمده اي ایفا کنند.

بسیجیان باید توان علمی خویش را بالا برده و با افزایش مهارتها و دست یافتن به تجارب و تخصص هاي لازم،

هرکدام در رشته و حرفه اي، با اخلاص و دلسوزي که نسبت به انقلاب دارند، چرخ هاي تولید، خودکفایی و

استقلال واقعی مملکت را به گردش درآورند.

سدي که مانع از حرکت بود شکسته شد، لکن ما مراحل » به تعبیر رهبر فقید انقلاب اسلامی، با سقوط قدرت شاه

«. بسیار مشکل داریم که باید با تشریک مساعی همه ملت و دعاي همه ملت، این مشکلات رفع بشود

4. بسیجیان و امور نظامی

هرچند دوران جنگ و دفاع پایان یافته و اینک در دوران آرامش و بازسازي به سر می بریم، لیکن بسیجیان با

آشنایی عملی که با امور نظامی داشته و با تجاربی که از حضور در صحنه هاي مختلف نبرد پیدا کرده اند، می

بایست روحیه نظامی و سلحشوري خود را حفظ و تقویت نمایند و با مراقبت از بنیه رزمی و حالات بسیجی خود،

تجارب گرانبهاي دوران دفاع مقدس را به دست فراموشی نسپارند.

علاوه بر این آمادگی فردي، از طریق انتقال و آموزش تجربه هاي رزمی و نظامی و کسب آموزشهاي جدید و غافل

نماندن از سلاحهایی که روزگاري آشناي دستان توانمند آنها بوده، آمادگیهاي رزمی و نظامی خویش را افزایش و

استمرار بخشند. البته این امر نیاز به برنامه ریزي و هماهنگی دارد که بر عهده نهادها و مراکز مسئول می باشد.

5. بسیجیان و عرصه فرهنگ و هنر

بسیجیان با شناخت و آگاهی از فرهنگ ناب اسلامی و ارزشهاي والاي آن، سپس پاسداري از آن ارزشها و

جلوگیري از هجوم دشمنان به عرصه این فرهنگ، می توانند حافظ اصالتها و ارزشهاي انقلاب باشند. پس از

شناخت ارزشها و اصالتهاي فرهنگی، معرفی و تبلیغ آنها در جامعه، انجام کارهاي اصولی و محتوایی به منظور

رسمیت بخشیدن و ترویج آنها، چه از راه آموزش، یا در قالب فیلم و دیگر برنامه هاي هنري، ضرورت می یابد.

اگر خواهان جامعه اي واقعا اسلامی هستیم باید آن چنان فرهنگ اصیل اسلامی را به مردم شناساند و نیروهاي

جامعه را با این فرهنگ و ارزشهاي آن آشنا کرد که تاثیر فرهنگ بیگانه بر آنها به حداقل کاهش یابد. بی شک وقتی

داشته هاي فرهنگی و مذهبی خود را به صورت مناسب و صحیح عرضه نماییم و رغبت و جاذبه مردم را نسبت به

آن برانگیزیم، فرهنگ منحط غرب، زمینه اي براي نفوذ در جامعه اسلامی نخواهد داشت.

بسیجیان در عرصه فرهنگ، چه در امر تعلیم و تربیت کودکان و جوانان و چه در کارهاي هنري در ابعاد مختلف آن

مانند: فیلم و سینما، تئاتر، نویسندگی و خلق آثار بدیع، شعر و ادبیات، هنرهاي نمایشی و تفریحی و... می توانند

ضمن پرورش استعدادهاي خود، نقش موثر خویش را به نمایش گذارند.

بسیجیان با شرکت در مراسم و محافل فرهنگی، جشنها، سرگرمیها، امور ورزشی می توانند در سالم سازي فضاي

فرهنگی جامعه و جذب جوانان به امور سالم از روآوري آنان به ناهنجاري هاي اجتماعی و انحرافات و فرهنگ

بیگانه جلوگیري کنند. آنها که در جبهه هاي نبرد، زیباترین صحنه ها را آفریدند و هرکدام راویان زنده خاطره ها

هستند، قادرند که در زمینه هاي گوناگون فرهنگی، خالق آثاري زیبا باشند. هرکدام می توانند هنرمندي قابل،

نویسنده اي توانا، شاعر و ادیبی خوش ذوق، و قهرمانی شایسته باشند و باهنر خود به فرهنگ جامعه و فرهنگ

انقلاب خدمت نمایند.

6. بسیجیان و رهبري

رهبري یکی از ارکان مهم هر انقلابی است که در تبیین استراتژي انقلاب، پیروزي و سپس هدایت و تداوم آن نقش

اساسی دارد. از این رو، پیوند بسیجیان با رهبري انقلاب بسیار مهم است. اطاعت و تبعیت از فرامین رهبري اقدامی

است در جهت تداوم انقلاب و حمایت از آن. این ارتباط ضمن نمودار ساختن پیوند معنوي بسیجیان با سلسله

ولایت و اعتقاد به نظام نبوت و امامت در فرهنگ شیعی، نگرش او را نسبت به مسئله حکومت و رهبري در عصر

غیبت امام زمان(عج) نیز نشان می دهد.از طرفی اگر بسیجی خواهان حفظ انقلاب و دستاوردهاي آن است و سعی

در رفع مشکلات آن دارد، استحکام پیوند او با رهبري، ضامن تحقق این خواسته می باشد. او می تواند با اتصال به

رشته ولایت و رهبري، اتصال خود را با انقلاب اسلامی حفظ نموده و رسالت خویش را در قبال آن، که همانا حفظ

ارزشها و تلاش در جهت تحقق اهداف و آرمانهاي آن است، به انجام برساند.

نتیجه

از مجموع آنچه بیان شد می توان نتیجه گرفت که بسیجیان در قبال انقلاب اسلامی تعهدي عظیم و رسالتی بزرگ

دارند، پیمانی که با شهداي همرزم خود داشتند که پاسدار راه و اهداف آنان باشند. این تعهد را با انجام رسالتی که در

پاسداري و تداوم راه انقلاب برعهده دارند، می توانند ادا کنند. آنان در عرصه هاي مختلف سیاسی، اقتصادي، علمی،

فرهنگی، معنوي می توانند به انقلاب اسلامی خدمت کرده و در رفع مشکلات آن بکوشند کار و تلاش آنها در این

زمینه ها نشان دهنده عزم و اراده استوار آنان و شوق و علاقه شان به حفظ انقلاب و سازندگی ایرانی آباد، مستقل و

سعادتمند است.

بسیجی بازدید : 298 دوشنبه 30 آبان 1390 نظرات (1)

بسیجی یعنی حاج همت،حاج احمد...یعنی هزاران پاک دیگر...

بسیجی یعنی ترکش درد و سکوت...یعنی تن،مین،پرواز یعنی ایثار...

بسیجی یعنی یه گردان لبخند،خنده،زیبایی،یعنی لطافت...

بسیجی یعنی امروز ماندن، فردا پر گشودن...

بسیجی یعنی مؤحّد...، مؤمن...، متقیّ...

بسیجی یعنی سالک فرهنگ بسیج... 


بسیجی یعنی حیدر و زهرا (علیهم السلام) ...

بسیجی یعنی ثارالله (ع) ...

بسیجی یعنی خمینی کبیر(ره) ...

بسیجی یعنی خامنه ای رهبر(حفظ ا...)...  

بسیجی یعنی فهمیده و بهنام و...

بسیجی یعنی رجائی و ... بسیجی یعنی همّت و ...

بسیجی یعنی صیّاد و ...

بسیجی یعنی دانشمند هسته ای...  

بسیجی یعنی محقّق نانو تکنولوژی...

بسیجی یعنی پژوهشگر هوا و فضا...

بسیجی یعنی مبتکران سلولهای بنیادی...  

بسیجی یعنی مخلصی با اندک عمل بجا و مؤثّر... 

 بسیجی یعنی دانش آموزی پرُکار، دانشجویی پژوهشگر، استادی راهنما، کارگری فعّال، کارمندی متعهّد، معلمی انسان ساز، پزشکی متبهّر و ...

... و بالاخره بسیجی یعنی هر ایرانی پایبند و مدافع و رهرو آرمانهای رفیع ایران و انقلاب بنابراین: بسیجیان ثبت نام نکرده بسیارند... بسیجیان مدعی نشده بسیار... بسیجیان خاموش... بسیجیان وقت عمل... . سلام بر بسیجی

بسیجی بازدید : 225 شنبه 28 آبان 1390 نظرات (0)

بسیج یعنی دو صد عشق الهی ....

بسیج یعنی همان عشق جوانی ....

بسیج یعنی کلام زندگانی... 

بسیج یعنی سلام جاودانی... 

بسیج یعنی رشادت توی جبهه... 

بسیج یعنی شجاعت روی عرصه...  

بسیج یعنی صداقت در محبّت... 

بسیج یعنی شجاعت در قیامت...  

بسیج یعنی ولی را دوست داشتن... 

بسیج یعنی صفای قلب داشتن...  

بسیج یعنی خمینی(ره) زنده ماند... 

بسیج یعنی جوان پاینده ماند...  

بسیج یعنی بهشت جاودانی... 

بسیج یعنی صدای دادخواهی...  

بسیج یعنی که خفتن زیر تانکها... 

بسیج یعنی سلامی گو به زهرا... 

بسیج یعنی که بیداری ز دنیا... 

بسیج یعنی سر افرازی ز عقبا... 

بسیج یعنی در از جنت حق... 

بسیج یعنی همان توحید مطلق...  

بسیج یعنی که باطل باد نابود... 

بسیج یعنی که حق باشد پر از سود...  

بسیج یعنی شهادت عزم رفتن... 

بسیج یعنی تبسم وقت مردن... 

بسیج یعنی که زاری در سحرها... 

بسیج یعنی مددخواهی ز زهرا... 

بسیج یعنی صدای هل من ناصر... 

بسیج یعنی همان تکه جواهر... 

بسیج یعنی بسیجی باد مخلص... 

بسیج یعنی بسیجی یار و مونس...

بسیج یعنی فکر و عقیده ...

بسیج یعنی صفایی ندارد ارسطو شدن،خوشا پرگشودن پرستو شدن...

بسیج یعنی یه جنگ،هزاران حماسه...

بسیج یعنی دانشگاه انسان سازی ... 

بسیـــج سیاسى است، اما سیاست‌زده نیست، سیاسى‌کار نیست، جناحى نیست؛

بسیج مجاهد است، اما بى‌انضباط نیست، افراطى نیست؛ 

بسیـــج عمیقاً متدین و متعبد است، اما متحجر نیست، خرافى نیست؛

بسیـــج بابصیرت است، اما ازخودراضى نیست؛

بسیـــج اهل جذب است - گفته‌ایم جذب حداکثرى - اما اهل تسامح در اصول نیست؛

بسیـــج غیور است، پاسدار خطوط فاصل است؛

بسیـــج طرفدار علم است، اما علم‌زده نیست؛

بسیـــج متخلق به اخلاق اسلامى است، اما ریاکار نیست؛

بسیـــج در کار آبادکردن دنیاست، اما خود اهل دنیا نیست

بسیـــج جمع فداکارى از مردمند، براى مردم؛ تشکیل یک مجموعه‌اى در حرکت عظیم یک ملت مجاهد. ..

بسیج تشکل و نهاد صرف نیست.  
بسیج فقط گروه، پایگاه، ناحیه و منطقه نیست. 
 بسیج محمل انحصاری کسی نیست. 

 بسیج یعنی فرهنگ...،ایمان...، تقوا...، عشق...، صلابت...، شهادت...، ایثار... .

بسیجی بازدید : 268 یکشنبه 15 آبان 1390 نظرات (0)

 


از دیدگاه امام(ره) تاریخ و سابقه بسیج به بیداري قوم بنی اسراییل و قیام آن قوم بر ضد ظلم فرعونی به فرمان

حضرت موسی علیه السلام و بسیج اصحاب پا برهنه و فقیر صفه در برابر ظلم و غارت اشراف بت پرست مکه، به

دعوت رسول اکرم - صلی الله علیه و اله و سلم – و نیز اهتمام ائمه اطهار علیهم السلام. که نگرش الهی داشتند و به

تشویق مردم به هم پیمانی براي حل مسائل سیاسی و کاهش گرفتاري مسلمین باز می گردد.

در عصر حاضر هم، بسیج مردم در جریان تحریم تنباکو و مبارزه بر ضد استعمار دولت انگلیس به فتواي مرحوم

میرزاي شیرازي و قیام پانزده خرداد در سال 1342 در برابر ظلم و خیانت رژیم پهلوي و استمرار مبارزه آنان تا

سنگ بناي بسیج بر حکم فقهی و جهادي ». سرنگونی حکومت شاهنشاهی در 22 بهمن 1357 ماهیت بسیجی دارد

استوار است؛ جهادي که مبتنی بر روحیه دفاعی باشد و نه تهاجمی یا جهان گشایی، بسیج در نظر امام مولودي

جدید است که کارشناسان جهانی نمی توانند آن را بشناسند، هر گاه قوه ایمان در ملتی زنده شود، همگان را به قیام

الله فرا می خواند و می تواند سرتاسر یک کشور را بسیج نماید، معیار حرکت بسیج هم همین اسلام و درك مفاهیم

.« عالیه آن است

از نظر حضرت امام براي پیدایش و تقویت روح ایمان در میان مردم که موتور حرکت بسیج هستند؛ دو عامل نقش

بی بدیل و غیر قابل انکار دارد؛ یکی مساجد، دیگري روحانیت.

مساجد مرکز بسیج مردمی بر ضد اهداف شوم دشمن است. مسجد در اسلام و در صدر اسلام همیشه مرکز جنبش

حرکت هاي اسلامی بوده، از مسجد، تبلیغات اسلامی شروع می شده است و حرکت قواي اسلامی براي سرکوبی

کفار و وارد کردن آنها در بیرق اسلام از مسجد بوده است، همیشه در صدر اسلام مسجد مرکز حرکات و مرکز

جنبش ها بوده است.

پیغمبر مسجد جیوش را براي کوبیدن قدرت ها تجهیز می کرد.روحانیت هم از این قدرت و توان بهره مند است که

بتواند مردم را بسیج کند.

 

تعداد صفحات : 7

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 39
  • کل نظرات : 28
  • افراد آنلاین : 8
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 7
  • آی پی دیروز : 4
  • بازدید امروز : 9
  • باردید دیروز : 5
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 24
  • بازدید ماه : 24
  • بازدید سال : 600
  • بازدید کلی : 59,286